ေဗာဓိသုခပရဟိတေက်ာင္းတုိက္၊ ကာလကတၱားၿမိဳ႕၊ အိႏၵိယႏုိင္ငံ။

Friday, May 24, 2013

Ma Thandar Survived

အသက္ႏွင့္ထပ္တူ
(ျမန္မာနုိင္ငံမွ အိႏၵိယနုိင္ငံမွာ ေက်ာက္ကပ္ခြဲစိပ္အစားထုိးလာကုတဲ့ တကၠသုိယ္ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း)
မသႏၱာ ( ေသရြာျပန္)
 
လူတိုင္းေသမွာေတာ့ အေၾကာက္တတ္သားေတြခ်ည္း။ ဒါေပမဲ့ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ကိုယ္ေသရမည့္၊ ကိုယ့္အလွည့္မဟုတ္ရင္၊ ကိုယ့္မိသားစု မိတ္ေဆြ၊ ကိုယ့္ႏွင့္ တစံုတစ္ရာ ရင္းႏွီး သက္ဆိုင္ သူမဟုတ္ရင္ သူတို ့ေသတာ ကိုယ့္မိသားစု မိတ္ေဆြ၊ ဘာမွမထူးျခာားလွတဲ့ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုလို သေဘာ ထားၾကတာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားရွိရင္ေတာ့ ပါ၀င္ကူညီ၊ ကယ္ဆယ္ ခ်င္သူေတြက ရွားတယ္ပဲ ဆိုေစဦး၊ ေလာကႀကီးထဲမွာ ရွိေနၾကေသးတာ အထင္အရွားပါပဲ။ အခု က်မကိုယ္တိုင္ရဲ႔ ဘ၀နဲ႔ ရင္းၿပီးရခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳေလး (က်မအတြက္ေတာ့ဒီတစ္သက္ ဒီထက္ ႀကီးက်ယ္တာမရွိေသးတဲ့ မဟာအေတြ႔အႀကံဳတစ္ခု) ကိုပဲ ၾကည့္ေတာ့။

 
က်မက ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ ့မွ ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသုိယ္ ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္ပါ။ အခုမွ က်မအသက္က ၁၉ ႏွစ္ထဲ ျဖတ္သန္းဆဲ။ မွတ္မွတ္ရရ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၈ခု၊ ၾသဂုတ္လ (၁၃)ရက္ေန ့မွာ က်မတို ့အဖြဲ ့ အိႏၵိယႏိုင္ငံ၊ ကာလကတၱားၿမိဳ ့ဆီကို ဆိုက္ေရာက္သြားၾကတယ္။ အဲဒီအဖြဲ ့ဆိုတာက ဘာတဲ့လည္း။
ဘုရားဖူးလား၊ ေလ့လာေရးလား၊ ႏိုင္ငံရပ္ျခားပညာေတာ္သင္ကိစၥမ်ိဳးလား။ တခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ခရီးက က်မကိုယ္တိုင္ရဲ ့ အသက္တစ္ေခ်ာင္းအတြက္ စြန္ ့စားထြက္လာၾကရတဲ ့ခရီးပါ။ ပါ၀င္သူ ေတြက က်မရဲ ့ ေက်းဇူးရွင္ေတြျဖစ္ၾကတဲ့ ေဖေဖရယ္၊ ဆရာေတာ္ဦးၾသဘာသ ရယ္ႏွင့္ က်မ ေပါင္း (၃) ဦး။ ေက်ာင္းက ဦးဇင္းေလးေတြ လာႀကိဳတဲ့အစီစဥ္ႏွင့္ က်မတို ့ေတြဟာ ကာလကတၱားၿမိဳ႔၊ ေျမာက္ ဘက္ျခမ္းတေနရာမွာ တည္ရွိတဲ့ ေဗာဓိသုချမန္မာပရဟိတေက်ာင္းတိုက္ကို ေရာက္သြားၾကၿပီး အဲဒီမွာ အခန္းေနရာယူၿပီးေတာ့ အဲဒီည နားၾကရတယ္။ မနက္မိုးလင္းတာနဲ႔ပဲ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဦးနေႏၵာဘာသကို ဖူးေတြ ့၊ လိုအပ္သမွ်တိုင္ပင္ေလွ်ာက္ထား ၾကၿပီးေတာ့၊ ခ်က္ျခင္းပဲ ေဆးရံုသြားဖုိ႔ စီစဥ္ရတယ္။ ဒါႏွင့္ အဲဒီမနက္တင္ဘဲ ဆရာေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ႀကီးၾကပ္ လိုက္ပါၿပီး အပိုလိုေဆးရံုႀကီးမွာ ေရာဂါအေျခအေနကို သိရေအာင္ စတင္စမ္းသပ္စစ္ေဆး ခံယူ ရပါတယ္။ ကံဆိုးလွတဲ့က်မဟာ ေမြးကတည္းက ေက်ာက္ကပ္ အားနည္းသူအျဖစ္ ေမြးလာခဲ့တာပါ။ ဒီ့အတြက္ ကေလးဘ၀ကတည္းက က်န္းမာေရးခ်ဴခ်ာလွတဲ့ က်မမွာ အသက္ (၁၆)ႏွစ္တြင္ပဲ ေက်ာက္ကပ္လံုး၀ေလာက္ ပ်က္စီးသြားတဲ့ ကိန္းဆိုက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီကတည္းက အာရွေတာ္၀င္ႏွင့္ ဗဟုိစည္ေဆးရံုႀကီးေတြမွာ ရက္သတၱတပါတ္ကို (၂)ႀကိမ္က်စီ ေက်ာက္ကပ္ ေဆးၿပီးေတာ့မွ အသက္ဆက္ေနလာခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာက္ကပ္ေဆးတယ္ဆိုတာ ေက်ာက္ကပ္က

လံုး၀အလုပ္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့အခါမွာ သူလုပ္ရမည့္ အလုပ္ျဖစ္တဲ့ ေသြးသန္႔စင္ေရး အလုပ္ကို စက္ကအစား၀င္ေရာက္ လုပ္ေဆာင္ေပးေစတာကို ဆိုလိုတာပါ။ ေက်ာကကပ္ေဆးတဲ့ အဲဒီစက္ ဆိုတာကလည္း ေနျပည္ေတာ္၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၱေလးၿမိဳ ့ႀကီးေတြမွာသာ ရွိေနေသးေလေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္မွာေနတဲ့ က်မတို႔အဖို႔က ရန္ကုန္ကို တပါတ္ကို ၂- ႀကိမ္ အေရာက္ လာႏိုင္မွ ေက်ာက္ကပ္ေဆးႏိုင္တာကလား။ ေက်ာက္ကပ္ေဆးခ တန္ရာတန္ေက်းဘဲၾကည့္ဦး၊ တႀကိမ္ထည္း ကိုပဲ က်ပ္ေျခာက္ေသာင္းကေန တသိန္းအထိ။ ဒီလိုေဆး၊ ေဆးေနလာရင္းႏွင့္ပဲက်မရဲ ့အေျခအေနက ေက်ာက္ကပ္အစားထိုးမကုရင္ မျဖစ္ေတာ့တဲ့ ဘ၀ကိုေရာက္သြားၿပီး၊ ကံအားေလ်ာ္စြာ ေက်ာက္ကပ္ အလွဴရွင္ တဦးေပၚထြက္လာမည့္ေန့ကို မေရရာစြာႏွင့္ ေစာင့္စားေနခဲ့ရပါတယ္။ ေက်ာက္ကပ္ေဆးတဲ့ အႀကိမ္ေပါင္း (၁၅၀) အထိရွိလာတဲ့ ကာလအေတာအတြင္းမွာ ျဖဴစင္လွတဲ့၊ ေစတနာအျပည့္ႏွင့္ ေပၚထြက္လာခဲ့တဲ့ ေက်ာက္ကပ္အလွဴရွင္ သံဃာေတာ္ (၁၀)ပါးရွိခဲ့ၿပီး၊ တပါးခ်င္းစီအား
ေသြးေျခာက္မ်ိဳးစံုေစ့ေအာင္ စစ္ေဆးလာခဲ့ရာ ေနာက္ဆံုး ဆရေတာ္ ဦးၾသဘာသႏွင့္မွ ေသြးေျခာက္မ်ိဳးလံုး တူညီေနတာ ေတြ ့ရွိခဲ့ပါတယ္။ သံဃာေတာ္ တပါးခ်င္းစီတို ့ရဲ ့ ေသြးနမူနာေတြကို
စင္ကာပူအထိ ပို႔ၿပီးမွ စစ္ေဆးခဲ့ရေသးတာေၾကာင့္မို႔လို႔လည္း တႀကိမ္စစ္ေဆးတာအတြက္ပဲ က်ပ္သံုးသိန္းခန္ ့စီ ကုန္က်ပါတယ္။ သမီးေလးအသက္ကို အရအမိ ကယ္မွာပဲလို႔ အခိုင္အမာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ထားၾကတဲ့ က်မရဲ႔ မိဘႏွစ္ပါးအဖို႔ကဘယ္ေလာက္ပဲ ကုန္က်ကုန္က်၊ ရွိသမွ် ပံုေအာရလည္း ေလွ်ာ႔ၾကမွာ မဟုတ္တာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဒီလိုႏွင့္ ေနာက္ဆံုး အိမ္ (၂) လံုး ေရာင္းခ်လိုက္ရပါတယ္။ ေက်ာက္ကပ္ လံုး၀ပ်က္စီးသြားတဲ့ လူနာတစ္ဦးအဖို႔က ေရြးစရာ (၂) လမ္းပဲရွိပါတယ္။ ပ်က္စီးသြားတဲ့ ေက်ာက္ကပ္ကို ေနာက္လူတစ္ဦးဆီက ေက်ာက္ကပ္သစ္တလံုးႏွင့္ အစားထုိးကုရင္ကု၊ မကုရင္ေတာ့ မၾကာခင္ ေသဖုိ ့သာျပင္ေပေတာ့ပဲ။
က်မတို႔သားအဖ ကာလကတၱားသို႔ ေရာက္လာတုန္းက အေမရိကန္ေဒၚလာ တေသာင္းႏွင့္ ႏွစ္ရာအတိ ပါလာခဲ့ပါတယ္။ ေရာက္ဂါကို အခ်ိန္ယူၿပီး စမ္းသပ္ စစ္ေဆးေနတုန္းမွာပဲ ေ၀ဒနာကပိုပိုဆိုးရြားလာခဲ့ပါတယ္။ ေရာဂါေဖာက္ေဖာက္လာတာေၾကာင့္ အေရးေပၚ ေဆးရံုသြားတက္ ရတာက သံုးႀကိမ္၊ တႀကိမ္စီအတြက္ပဲ ကုန္က်စရိတ္က မနည္းမေနာ။ အေဖက အတိအက် ေျပာမေနသလို က်မကလည္း ထူးၿပီးေမးမေနေတာ့။ အက်ိဳးဆက္က အစားထိုး မကုရေသးခင္မွာပဲ ရွိစု၊ မဲ့စု၊ ပါလာခဲ့သမွ် ေငြပမာဏရဲ ့ထက္၀က္ေက်ာ္ေလာက္က ေလွ်ာသြားပါၿပီ။ အပိုလိုေဆးရံုႀကီးရဲ ့ ကၽြမ္းက်င္လွတဲ့ ေဒါက္တာေတြကေတာင္ အရိုးစုသက္သက္လိုျဖစ္ေနတဲ့ က်မကိုၾကည့္ၿပီး အစားထိုး ကုသတဲ့ ေအာ္ပေရးရွင္းလုပ္ေပးဖို႔ ၀န္ေလးေနၾကတာႏွင့္ အခ်ိန္က (၃) လခန္႔ ၾကာသြားပါၿပီ။
ေဖ့ေဖ့လက္ထဲ ရွိသမွ် လက္က်န္ေငြ ပမာဏဟာ အစားထိုးကုသေရး ကုန္က်စရိတ္ရဲ့
အစိတ္အပိုင္း တခ်ိဳ႔ တ၀က္ေလာက္အတြက္ပဲ ကာႏိုင္ဖြယ္ရွိသလို က်မရဲ႔ လက္က်န္ အခ်ိန္ သက္တမ္းဟာလည္း မ်ားမ်ားစားစားမရွိေတာ့။ ဒီအတိုင္းဆိုရင္ က်မတို႔အတြက္က အစားထိုး ကုသျဖစ္ဖို႔ အေရးကပဲ လံုး၀ေလာက္မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အရာတခုလိုျဖစ္လာခဲ့ပါၿပီ။ ဒီမွာတင္ အရာရာကို ဆက္လက္ရင္ဆိုင္ဖို႔ အားမရွိေတာ့တဲ့ က်မတို႔ဟာ ျမန္မာျပည္ျပန္သြားဖို႔ပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။ ေဒါက္တာေတြ ခန္႔မွန္းအရေတာ့ အဲဒီလိုျပန္သြားရရင္ ေနာက္ထပ္အမ်ားဆံုး (၃) လအတြင္း က်မဘ၀ဟာ ဆံုးခန္းတိုင္သြားႏိုင္တယ္ဆိုပါတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ ကိုးဆဲ့ကိုးရာခိုင္ႏွုန္းေလာက္
ေသခ်ာေပါက္ေသလူျဖစ္ေနတဲ့ က်မဟာ ေသမင္းႏွင့္ ရင္းႏွီးခြင့္ရဖို႔ ႀကိဳးစားသလိုမ်ိဳး လက္က်န္ အခ်ိန္ပိုင္း၊ ရက္ေလးေတြကို လက္ခ်ိဳးေရတြက္ရင္းက ေၾကာက္ေၾကာက္၊ ေမာေမာႏွင့္ ေျခကုန္ လက္ပမ္းက်ေနခဲ့ၾကတာပါပဲ။ က်မတို႔သားအဖဟာ လမ္းစေပ်ာက္ၿပီး ဘာလုပ္လို႔ ဘာဆက္လုပ္ ရမွန္း မသိႏိုင္ေတာ့တဲ့ ဒီအေျခအေနမွာ က်မတို႔ကို တခ်ိန္လံုး အနီးကပ္ ၾကည့္ၾကပ္ၿပီး၊ လိုအပ္သမွ်ကူညီေပးလာတဲ့ ေက်ာင္းထိုင္ဆရာေတာ္ဟာ က်မတို႔သားအဖရဲ့သုခ၊ ဒုကၡေတြကို လံုး၀သေဘာေပါက္ စာနာမိၿပီးေတာ့၊ က်မတို ့ေရွ ့မွာ မားမားမတ္မတ္ရပ္လာပါတယ္။ က်မအဖို ့ေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႔ တက္ၾကြတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတြက္ပဲ အားတက္မိၿပီး၊ ေနာက္ဆံုးစြန္႔စားခန္း တခုအတြက္လည္း ဘာအေၾကာက္တရားမွ မရွိေတာ့သေလာက္ကို ရဲတင္းလာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဟာ ေဖေဖႏွင့္ ေနာက္ဆံုးညွိႏိုင္းၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ သက္ဆိုင္ရာဆရာ၀န္ႀကီးေတြကို
ေမတၱာရပ္ခံပါေတာ့တယ္။ က်ဳပ္တို႔ရဲ႔ လူနာအား ေက်ာက္ကပ္ အစားထိုးကုသေနစဥ္အတြင္း
တိမ္းပါးသြားရလွ်င္ေတာင္ လူနာရွင္မိမိတို႔ အေနႏွင့္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေဆး၀ါးကုလိုက္ ရတဲ့အတြက္ ေသလည္းေက်နပ္ေၾကာင္း၊ အစားထိုးကုသေရး လုပ္ငန္းစဥ္တခုလံုးရဲ႔ ကုန္က်စရိတ္ အားလံုးအတြက္လည္း မိမိ၊ ေဗာဓိသုခေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္အေနႏွင့္ တာ၀န္ယူေၾကာင္း၊ ေဆးရံုႀကီးအေနႏွင့္လည္းပဲ လူနာရဲ ့ အေျခအေနအရပ္ရပ္ကို ေထာက္ထားညွာတာေသာအားျဖင့္ (၂၀) ရာခိုင္းႏွုန္းခန္ ့ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးဖို႔ စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ေဆြးေႏြး၊ တင္ျပတာျဖစ္ပါတယ္။ တိုတိုေျပာရရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ ဆရေတာ္ေမတၱာရပ္ခံတဲ့ အတိုင္းပဲ ေဆးရံုႀကီးက လိုက္ေလ်ာ လက္ခံၿပီး က်မတို႔ရဲ႔ မူလရယ္ရြယ္ရင္းျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆံုးစြန္႔စားခန္းဟာ ထင္တာႏွင့္ တျခားစီ အေျဖေပၚၿပီး အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုေအာင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့တာဟာ က်မတို႔ရဲ႔ ကုသိုလ္ေကာင္းခဲ့လို႔ မွီခိုရာ ေကာင္းရႏိုင္ခဲ့တာ ေနမွာပဲလို႔ ဆိုႏိုင္သလို၊ အမွန္တကယ္ေတာ့ အဲဒီကိစၥႀကီးတခုလံုး အထေျမာက္ေရးမွာ အလွဴရွင္ဆရာေတာ္က
အဂၤပရိစာဂအလွဴကို မတြန္ ့မဆုတ္ လွဴသလို၊ လွဴတာအထေျမာက္ရံုမက ေအာင္ျမင္မွဳလည္း
ရရေလေအာင္၊ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ တကယ့္ေစတနာ၊ အၾကင္နာေတြႏွင့္ ကိုယ့္အသက္ႏွင့္ထပ္တူ သေဘာထားၿပီး ၀င္ကယ္ခဲ့တဲ့၊ ဘယ္အေျခေနေရာက္ ေနာက္ဆံုးအထိ ဇြဲမေလွ်ာ့တတ္တဲ့
ေဗာဓိသုခေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ ဦးနေႏၵာဘာသရဲ႔ က်းဇူးေၾကာင့္ပါပဲ။ အခုေတာ့လည္း က်မဟာ ပံုမွန္လူေကာင္းပကတိအတိုင္းပဲ မိသားစုႏွင့္အတူ က်န္းမာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္စြာေနထိုင္လွ်က္ ရွိေနပါၿပီ။ ကိုယ့္အသက္ကို ကယ္တင္ေပးခဲ့ၾကတဲ့ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ သာသနာ့ အာဇာနည္ ဆရာေတာ္ေတြရဲ ့ သမၼာဆႏၵႏွင့္အညီပဲ အမ်ိဳး၊ ဘာသာ၊ သာသနာေတာ္အတြက္ ကိုယ္တတ္ႏိုင္တဲ့ ဘက္ကပါ၀င္လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ဆရာေတာ္ေတြရဲ႔ ေက်းဇူးေတာ္ အနႏၱကို ျပည့္၀ေက်ပြန္ ေစရမည္လို ့ အဓိဌာန္ျပဳပါတယ္။
အားလို႔ရွိရင္ စာဖတ္ေလ့ရွိတဲ့ က်မဟာ အခုေတာ့ ငါးရာ့ငါးဆယ္ဇာတ္ေတာ္ႀကီးကို အစ၊ အဆံုး စံုကုန္ေအာင္ဖတ္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ရဲ ့ ျဖစ္ေလရာဘ၀ေတြမွာ ကိုယ္က်ိဳးမငဲ့ပဲ အနစ္နာခံ စြန္႔လႊတ္တတ္ပံုႏွင့္ မျဖစ္မေန ဇြဲေကာင္းပံုေတြကို ေဖာ္က်ဴးတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ေတြကို
အထူးႏိွုက္ၿခိဳက္ေနမိပါတယ္။
နိေျဂာဓမိဂဇာတ္ေတာ္ထဲမွာ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိခင္ေလာင္းသမင္မႀကီးရဲ ့ အသတ္ခံရမည့္အလွည့္မွာ အစား၀င္ေရာက္ၿပီး စည္ႏွီတုန္းေပၚ လည္စင္းေပးတဲ့ ဘုရားေလာင္း နိေျဂာဓေရႊသမင္ႀကီးရဲ ့ စိတ္ဓါတ္ကိုေတာ့ ခ်ီက်ဴးမကုန္ႏိုင္တာ အမွန္ပါပဲ။ မျဖစ္၊ ျဖစ္တဲ့နည္းႏွင့္ မေလွ်ာ့တမ္း အလုပ္လုပ္ တတ္တာ၊ ကိုယ္က်ိဳးလံုး၀မငဲ့ပဲ အမ်ားအတြက္ အနစ္နာခံေပးတာေၾကာင့္ မုခ်အသတ္ခံရမည့္ သမင္ေတြသာမက သတၱ၀ါေတြအားလံုး အသတ္မခံရပဲ လြတ္ေျမာက္ႏိုင္ခဲ့တာ မဟုတ္ပါလား။
ေနာက္ဆံုးေျပာရဦးမွာက က်မတို႔ ေဗာဓိသုခေက်ာင္းတိုက္ ပရိ၀ုဏ္ထဲမွာ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာ ေနထိုင္ခဲ့ရစဥ္က ႀကံဳခဲ့ရတဲ့ ဘ၀တူလူနာမိသားစုေတြရဲ့စာနာမွဳ၊ ေက်ာင္းတိုက္သံဃာမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသားေလးေတြရဲ့ ညွာတာမွဳႏွင့္ တျခားအက်ိဳးေဆာင္ေပးခဲ့တဲ့ လူေတြအားလံုးကို ဒီေနရာကပဲ မွန္းေမွ်ာ္ၿပီး အထူးတလည္ ေက်းဇူးတင္ေနဆဲျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းပါ၊ အသက္ႏွင့္ကိုယ္ ၿမဲေနသမွ်ေတာ့ ေနခ်င့္ဖြယ္ေကာင္းခဲ့တဲ့ ေဗာဓိသုခေက်ာင္း၀င္းကို စိတ္အခင္းထဲမွာ ထာ၀ရ ခင္းက်င္းလို႔ အမွတ္တရျဖစ္ေနဦးမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။
မသႏၱာ (ေသရြာျပန္)

မွတ္ခ်က္။ ဒီေဆာင္းပါးဟာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္မွ forward လုပ္ေပးေသာ စာကုိ တစ္ဆင့္ ျမန္မာသူငယ္ခ်င္းမ်ား သိေအာင္တင္ေပးလိုက္တာပါ။ ကာလကတၱား ျမန္မာေက်ာင္းမွာေတာ့ ျမန္မာနုိင္ငံမွ ေက်ာက္ကပ္ ေဆးလာကုတဲ့ လူနာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္။ အားလုံးလူနာေတြဟာ က်န္းမာေရး ေကာင္းျပီး ေတာ့ အမိျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္သြားၾက ပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဒီအိႏၵိယနုိင္ငံဟာ အာရွတုိက္မွာ ေက်ာက္ကပ္ ခြဲစိပ္ အစားထုိးကုသမွဳနဲ ့
အေအာင္ျမင္ဆုံးနုိင္ငံလုိ႔သိရပါတယ္။ ေနာက္ျပီးေတာ့ ကုန္က်စရိတ္ေတြလဲ
တစ္ျခားနုိင္ငံထက္ အေတာ္ သက္သာ တယ္လုိ ့ေျပာပါတယ္။
ေက်ာက္ကပ္နဲ ့ပတ္သက္ျပီးေတာ့ သိခ်င္ရင္ေတာ့ ကာလကတၱားျမို ့၊ ေဗာဓိသုချမန္မာေက်ာင္း ဆရာေတာ္ကုိ ဆက္သြယ္စုံစမ္းနုိင္ ပါတယ္။ ဆရာေတာ္ရဲ့ E-mail; လိပ္စာမွာ ndbatha@gmail.com ျဖစ္ပါတယ္။

No comments: